Számos marketing eszköz szavatossága járt le az elmúlt években és eközben sok újdonság jelent meg, több új vevőszerző eszköz tűnt fel a színen. Az év elején kialakított marketing tervek a nem várt vírusveszély miatt gyors és hatékony átalakítást igényeltek a cégek részéről. Szakértők azt mondják 5 év a marketingben, nagyjából annyi, mint 20 év az autógyártásban. Ha az 5 évvel ezelőtti marketing megoldásokat használva próbál ma érvényesülni egy cég, akkor annyira lesz eredményes, mintha egy 20 éves autót készülnének új áron eladni. Összegyűjtöttük a főbb újításokat.

Változás az írásos kommunikációban

1 év alatt csökkent a hírlevelek konverziója. Azonban ez nem azt jelenti, hogy ne használjuk ki őket, csupán változtatni kell a kommunikáción. Meg kell találni azokat a forrásokat, ahonnan mindig friss információhoz juthatunk, ez minden iparágban jelen van. Tartalommarketing keretében hasznos, a céget és annak termékét, szolgáltatását népszerűsítő tartalmak előállítására van szükség, ahol megfelelő tervezéssel egy rendszeresség is kialakítható. 

Videókészítés új generációja

A videós tartalmak – célcsoportunktól függetlenül – nagyobb hatással vannak mind a fiatalabb mind az idősebb korosztályra, hiszen több érzékszervünket hozzák működésbe, mint a fényképek. Így nem csoda, hogy szépen lassan hazánkba is begyűrűzött a TikTok, amely jelenleg még főként a fiatalabb generáció körében népszerű videómegosztó oldal. Mindenképp érdemes ebben a platformban gondolkodni, ha a cég véleményvezérekkel tervez vagy már kialakított együttműködést. 

Ha nem megfelelő platform a TikTok a célcsoportunk eléréséhez, érdemes egyszerűbb videókészítő programok használatát elsajátítani. A közösségi oldalak némelyike kínál videószerkesztéshez kiegészítő programot. 

Ha pedig a közösségi oldalaknál tartunk, nézzük, milyen új Facebook funkciókat hozott eddig 2020: 

Facebook Shops

A funkció lehetővé teszi a kisebb cégek számára, hogy közvetlenül Facebook-on vagy Instagram-on keresztül adhassák el termékeiket, teljesen ingyenesen. A vásárlókkal Messengeren, Instagram Direct-en és WhatsApp-on keresztül is fel lehet venni a kapcsolatot. Feltölthetjük saját termékeinket a Shop-ba, adhatunk meg személyre szabott leírást hozzájuk, az érdeklődőknek pedig el sem kell hagyniuk az alkalmazást ahhoz, hogy megismerhessék és meg is vásárolhassák termékeinket. Ez kiváló alternatíva azoknak, akik szeretnék elkezdeni az online értékesítést, de nincs erőforrásuk vagy kapacitásuk egy webshop létrehozásához. 

Messenger Rooms

Korábban már bemutattuk ezt az újítást, amely 50 fős videóhívások lebonyolítására alkalmas, ez pedig nem másban segíti a cégeket, mint az elköteleződés növelésében. A szobák exkluzív élményt nyújtanak, hiszen a tagokat meghívhatjuk a csoportba, egy zárt és privát kommunikációs csatornát létrehozva számukra. Tarthatunk például kérdezz-felelek beszélgetéseket, bemutathatunk egy új terméket, készíthetünk előadást márkanagykövetek és influencerek részvételével.

„Ölelés” reakció

Az Ölelés a koronavírus kirobbanása után került be a posztokra adható reakciók közé, hetedik elemként. Az Ölelés  sokkal közvetlenebb és bensőségesebb még az Imádom reakciónál is. Újabb opciót ad azoknál a posztoknál, ahol minden reakció más-más véleményt fejez ki, szavazásszerűen. Például: „Melyik nyári újdonságunk a kedvenced?” Kedvelem: koktél 7-féle gyümölccsel, Imádom: sajttorta ala summer , Ölelés: jegeskávé gyümölcs fagylalttal stb.

Új dizájn

Bár még van lehetőség visszaállítani a régi nézetre, de várhatóan véglegesíteni fogják az új dizájnt és már nem lesz lehetőségünk visszalépni. Az újítás miatt marketingszempontból a kommunikációban és a tartalmak terén is szükséges némi igazítás. Képgalériák esetében plusz egy kép lett kiemelve nagyban, tehát nem a negyedik, hanem az ötödik képre kerül rá a pluszjel. Így a megfelelő kihasználás érdekében most egyel több fotót kell feltölteni.

Bevezetésre került a Sötét mód is, ami azért fontos, mert az új sötét felületen a világos kreatív anyagok látványosabbak. Azt persze nem tudhatjuk, hogy követőink melyik módot használják éppen – de akár egy szavazás keretében rá is kérdezhetünk – arra ügyelhetünk viszont, hogy nagyjából ugyanakkora hangsúly legyen a világos és a sötét színvilágú kép- és videóanyagokon is.

Matrica a kisvállalkozásokért

Ez a funkció nem Facebookon, hanem Instagramon keresztül érhető el, lényegében a sztorik készítésénél lehet felhasználni a Kisvállalkozásokért matricát. A matricakeresőben automatikusan megjelenik a főoldalon, ha pedig rákattintunk, említésként be tudjuk írni bármely vállalkozás felhasználónevét. A három legfrissebb fotó is megjelenik a név alatt, így egy kis ízelítő is látható a cég profiljából. A matrica kattintható is, így a történetünket nézők egyből át tudnak ugrani a vállalkozás oldalára. Ha a cég profiljába belefér, akár kedvezményt is kínálhat a matricát alkalmazó ügyfeleinek. 

3D-s képek készítése

A 3D-s képek feltöltése már nem újdonság, viszont a Facebook már lehetővé teszi, hogy 2D-ben feltöltött képekből 3D-s fotót készítsünk. Természetesen az élmény nem lesz teljes mértékben olyan, mintha valódi 3D-s képet töltenénk fel, de a funkció mindenképp egy újfajta tartalomfeltöltési lehetőséget kínál, és figyelemfelkeltő lehet a célközönségünk számára. 

Élő bejelentkezések

Az Élő bejelentkezések növekvő népszerűségének köszönhetően ebben a funkcióban is történtek változások. Egyrészt a siketek igényeit is figyelembe véve az élő videók esetén megjelent a „csak audió” mód, ami automatikus feliratot biztosít. Ez a funkció azoknak is hasznos, akik egyszerűen nem szeretik élő közvetítések hallgatását (vagy akik nem tudják megtenni, mivel pl. ingáznak). Így ajánljuk, hogy próbáld meg te is az ÉLŐ videózást, hiszen nagyon sok emberhez eljuthat, és lehetőséged van elmenteni az elkészült videót, így a későbbiekben bárki számára visszanézhető lesz. 

Hangulat mód a sztorikban

Facebook sztoriban már lehetőségünk van a hangulatunkat is kifejezni. Ha történet készítésekor a tartalom típusánál a hangulatot választjuk ki, akkor különböző GIF-ajánlások jelennek meg a számunkra. A sztorikban szabadjára engedheted a képzeleted és tájékoztathatod az újdonságokról az ügyfeleidet, ezért is érdemes folyamatosan nyomon követni a sztorik terén megjelenő újításokat. 

Ha a felsorolt funkciók valamelyikét kipróbálnád, de még bizonytalannak érzed magad, és szívesen kérnél segítséget, akkor keresd marketing csapatunkat

Forrás: https://www.kontentino.com/blog/10-biggest-2020-facebook-updates/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

13 + 15 =