Transzferár nyilvántartás készítése, tanácsadás

Transzferár nyilvántartás készítése, tanácsadás

 - Hallott már korábban a transzferárakról, de nem biztos benne, hogy az Ön vállalkozása kötelezett a dokumentációra?
 - El akarja kerülni az üzleti médiában egyre gyakrabban felröppenő eseteket, melyek jelentős adóbírságokról számolnak be?
 - Nem tudja pontosan, hogy milyen adózási és adminisztrációs kötelezettségei vannak a kapcsolt vállalkozásoknak?
 - Átlátható struktúrát szeretne a cégcsoportján belüli ügyletekre vonatkozóan?

Az EDUTAX Kft. csapata teljeskörű megoldást kínál a fent említett kérdésekben. Az ügyfeleink számára a transzferár stratégia kialakításától kezdve a dokumentációs kötelezettség teljesítéséig a segítségére vagyunk.

A transzferárak kiemelt ellenőrzési terület az Adóhatóság szempontjából. Az elmúlt években jelentősen megnövekedett az ilyen irányú ellenőrzések száma és minősége is! A nem megfelelő vagy hiányos dokumentáció komoly adóbírságot (akár 2 000 000 Ft) vonhat maga után.

Szakértői csapatunk által nyújtott szolgáltatás igénybevétele esetén nem kell aggódnia amiatt, hogy a ezen bírságtételek vállalkozását nehéz helyzetbe hoznák.


Transzferár tanácsadási szolgáltatásunk az alábbiakat foglalja magában:

 - Feltérképezzük a kapcsolt vállalkozások közötti ellenőrzött ügyleteket, feltárjuk a lehetséges kockázatokat
 - Összeállítjuk a jogszabályok által előírt tartalommal a transzferár nyilvántartásokat
 - Az ellenőrzött ügyletek jellegének és a vállalkozás működésének leginkább megfelelő transzferárazási módszert dolgozzuk ki, a törvényi szabályozás keretein belül
 - A kiválasztott transzferárazási módszernek megfelelő benchmark tanulmány készítése a szokásos piaci ártartomány meghatározása érdekében
 - Adóhatósági ellenőrzés során képviseletet biztosítunk

A működés során felmerülő, transzferárral kapcsolatos kérdésekben folyamatos konzultációs lehetőséget biztosítunk, a konzultációk során birtokunkba kerülő információkat a transzferár nyilvántartások frissítése során felhasználjuk


Transzferár dokumentáció elkészítésének munkafolyamatai:

Miért minket válasszon?

 - Rugalmas konzultációs lehetőség, személyesen győri irodánkban, vagy online módon
 - Digitális adatkezelés, adatáramlás – nincs szükség az iratok mozgatására
 - Nálunk nincs dobozos transzferár nyilvántartás – minden ügyfélnek az egyedi sajátosságai alapján készítjük el a dokumentációt, a legmegfelelőbb transzferárazási módszerrel
 - Igény esetén angol nyelven is elkészítjük a dokumentációt
 - Külföldi anyavállalatok által készített „Master File” tartalmát a magyar jogszabályokkal összhangba hozzuk
 - Expressz szolgáltatási lehetőség – az ellenőrzött ügyletek összetettségétől függően akár 2 héten belül elkészítjük a transzferár nyilvántartását

Ajánlatkérés

Szakértői csapatunk

Papp-Vida Csilla

Papp-Vida Csilla

Adószakértő, Bejegyzett könyvvizsgáló, Transzferár szakértő


Molnár Imre

Molnár Imre

Adótanácsadó, Bejegyzett könyvvizsgáló, Pénzügyi szakközgazdász, Okleveles könyvvizsgáló, IFRS minősített könyvvizsgáló


Herman Richárd

Herman Richárd

Transfer pricing analyst


Molnár Ákos

Molnár Ákos

Transfer pricing analyst