SZÁMos helyen ott vagyunk

Szervezeti EQ fejlesztés

Ön is találkozott már a következő problémákkal?

  • nem működnek együtt a kollégái
  • nem motiváltak
  • nem építenek kapcsolatokat
  • nem kezelik, vagy nem jól kezelik a konfliktust
  • nincs önbizalmuk
  • csökkenő lojalitás
  • rossz munkahelyi légkör
  • önérzetes reakciók

Sokan fordultak hozzánk megoldásért a felsorolt gondokkal küszködve.

Ezért kerestünk olyan hatékony modellt, ami valódi megoldást kínál a fenti problémákra, miközben tartalmazza az általunk képviselt alábbi értékeket is:

  • jövőre hatni az „itt és most”-ban
  • szervezeti és egyéni elégedettség elérése
  • lényegteremtés
  • emberközpontú megközelítés
  • csoportegység megerősítése
  • gyakorlat orientált fejlesztés

A mi válaszunk a munkaerő megtartásának és a kollégák hatékony együttműködésének kihívására: Szervezeti EQ modell

Az alábbi folyamat jól tükrözi a fejlesztéseink hatására bekövetkező változásokat:

Növekvő szervezeti EQ -> hatékonyabb együttműködés -> növekvő elégedettség -> csökkenő fluktuáció -> költség megtakarítás -> eredményesség növelése -> sikeresség

Szervezeti EQ-hatás: elégedett munkatársak, hatékony együttműködés, növekvő teljesítmény!

Valóban az EQ a siker kulcsa?

A társadalomtudósok felismerték, és kutatásokkal bizonyították, hogy az IQ-n kívül (ami csak a logikai készséget méri) többféle intelligencia létezik. Ezek közül az egyik legfontosabb az EQ, azaz érzelmi intelligencia.

Daniel Goleman „Érzelmi intelligencia” című könyvében rengeteg felmérés és vizsgálat eredményét bemutatja, melyek azt igazolják, hogy az EQ-nak sokkal nagyobb szerepe van az életben elért sikerekben, mint az IQ-nak.

A magas EQ-val rendelkező emberek sokkal jobban tudnak kapcsolatokat építeni, másokkal együttműködni, képesek másokat és saját magukat motiválni, hatékonyan tudnak kommunikálni és konfliktusokat megoldani.

Az érzelmi intelligencia részkompetenciái:

  • önismeret, önbizalom
  • motiváció
  • empátia
  • kommunikáció
  • konfliktuskezelés
  • együttműködés

Fontos momentum, hogy az érzelmi intelligencia fejleszthető!

Az egyéni EQ fejlesztésével sikeresebb együttműködés érhető el a munkatársak között.

Ezt tovább gondolva hoztuk létre a Szervezeti EQ modelljét.

A szervezeti EQ fejlesztésével összehangolható a teljesítmény és a jó munkahelyi légkör, azaz hatékony módszer a munkaerő megtartásához és a teljesítmény fokozásához.

A Szervezeti EQ több, mint az egyéni EQ-k összessége, mivel a következő szempontok fontos építőelemeit képezik:

  • megfelelő munkatársak megtalálása
  • a szervezetben betöltött helyes szerepek kialakítása, összehangolása
  • az egyének közötti együttműködés hatékonyságának fokozása
  • közös cél megtalálása, hangsúlyozása
  • feladatkörökhöz szükséges kompetenciák felismerése, fejlesztése
  • szervezeti kultúra folyamatos fejlődése

Nem az a cél, hogy mindenkit egyformára fejlesszünk, hanem az, hogy a leghatékonyabb együttműködési formát megtalálva mindenki a saját meglévő adottságaihoz képest fejlődjön, lehetővé téve, hogy elégedett munkatársként vegyen részt a csapat hatékony működésében, és a vállalat által elért siker aktív részesének érezze magát.

Hitünk szerint, ha egy közösségben az egyének megtalálják azt a szerepet, amiben ki tudnak teljesedni, és megbecsülést éreznek, akkor örömmel támogatják a szervezet sikerét. Ebben az esetben az egyéni EQ-k nem pusztán összeadódnak, hanem hatványozódva alkotják a szervezeti EQ-t.

Mottónk:

„Hisszük, hogy az egyéni és Szervezeti EQ fejlesztésével az egyéni tudást közös sikerre váltjuk.”

Szolgáltatásaink: 

Érzelmi intelligencia – Alapok 2 napban 

A tréning célja: tudásbővítés az EQ- ról, érzékenyítés az EQ iránt, személyes tapasztalat az EQ- val kapcsolatban, valamint az EQ részkompetenciáinak megismerése, felmérése, a fejlesztendő területek meghatározása és ez alapján egyéni fejlesztési terv kidolgozása.

Az egymásra épülő feladatok támogatják az önmegfigyelés tudatosulását is, melynek segítségével a megszerzett kompetenciák jobban el tudnak mélyülni. A két nap során hatékony gyakorlatokon keresztül bemutatásra kerül az érzelmi intelligencia szerepe az életünkre.

Az érzelmi intelligencia fejleszthető, s ezt a résztvevők már az alapozó tréningen megtapasztalhatják!

Az érzelmi intelligencia részkompetenciáival (önismeret, önbizalom, motiváció, empátia, kommunikáció, konfliktuskezelés, együttműködés) foglalkozunk átfogóan az alapozó két napban.

Az „Érzelmi intelligencia – Alapok 2 napban” című tréning célja, hogy a fent felsorolt kompetenciák fejlesztésének módjáról ízelítőt adjon, továbbá kedvet teremtsen a további fejlődésre.

Fontos, hogy mindenki a saját meglévő adottságaihoz képest fejlődjön, mert ez teszi lehetővé, hogy elégedett munkatársként vegyen részt a csapat hatékony működésében, és a vállalat által elért siker aktív részesének érezze magát.

Az egyéni fejlesztési terveknek megfelelően folyhat tovább a munkatársak fejlesztése. A részkompetenciák külön tréningen tovább mélyíthetők a speciális egyéni igények figyelembevételével.

Az alábbi tréningjeink három (különböző mélységű) szinten is elérhetők:

Önismeret                                                     

Empátia                                                         

Kommunikáció                                            

Konfliktuskezelés                                        

Együttműködés

Az „Érzelmi intelligencia – Alapok 2 napban” című tréning során felmért eredményekre alapozva az ügyféllel együttműködve össze tudjuk állítani, hogy a munkatársak közül kinek milyen mélységig van szüksége az adott kompetencia fejlesztésére.

A vállalati és egyéni EQ fejlesztése javítja a munkahelyi légkört, ezáltal növeli a munkatársak elégedettségét, fokozza a hatékony együttműködést és a teljesítményt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

15 + tizenhárom =

Kérje ajánlatunkat!
Hírlevél


2019. januártól hatályos Munka törvénykönyve
Kalkulátor

Próbálja ki vadonatúj
Bérszámfejtés
Kiszervezés
Kalkulátorunkat
,
melynek segítségével kiszámolhatja, hogy amennyiben kiszervezi a bérszámfejtését mekkora összeget takaríthat meg.