Az új rendelkezés szerint a biztosítottak, volt biztosítottak biztosítási jogviszonyával összefüggő, a szolgálati időről vagy a nyugellátás megállapítása során figyelembevételre kerülő keresetről, jövedelemről adatokat tartalmazó munkaügyi iratokat a biztosítottra, volt biztosítottra irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig köteles megőrizni. A megőrzési idő egy kevésbé koros biztosított esetén akár több tíz év is lehet.

Kikre terjed ki a munkaügyi iratok megőrzési kötelezettsége? A törvény szövege szerint a kötelezettség az 1997. évi LXXX tv. 44.§ (1) bekezdésében meghatározott nyilvántartásra kötelezetteket terheli.

Forrás: https://adoklub.eu/cikk/munkaugyi-iratok-megorzesi-kotelezettsege  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkilenc − négy =