Létfenntartó online kommunikáció: hogyan kerülj a fogyasztóid látóterébe?
A jelenlegi helyzethez alkalmazkodva minden kommunikáció online térbe terelődött, a vállalkozások ennek megfelelően alakították át üzleti modelljüket, új termékek, szolgáltatások ajánlásával igazodtak a változó piaci körülményekhez. Több cég most érezte elérkezettnek az időt saját weboldal vagy webshop létrehozásához. A hirtelen megnövekedett online ajánlatok sűrűjében nehezebbé vált az egyediség megőrzése és a fogyasztók figyelmének felkeltése. Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy ebben a szituációban hogyan kerülhet a mi vállalkozásunk weboldala a keresési találatok élére? Ebben segít a keresőoptimalizálás. Tekintsük át a fontosabb tudnivalókat a SEO-zásról!
Nem véletlen az a törekvés, hogy kerüljön minél előrébb a vállalkozás weboldala a Google keresési rendszerében. Annak érdekében, hogy a weboldal jó helyet szerezzen meg a találati oldalakon, a weboldalt a Google algoritmusaihoz kell “igazítani”. A keresőoptimalizálás lényegében úgy működik, hogy a keresőrobotok bizonyos időközönként bejárják az oldalakat és az általuk fontosnak tartott információkat eltárolják róluk. Keresés során az eltárolt adatok között keresnek a keresők, a minél gyorsabb eredmény érdekében. A találati eredmény felhasználótól függően változhat és változik is, tehát egy adott kifejezésre mindenki számára saját preferenciáinak, lokációjának megfelelően egyedi találati listát képez a Google.
A találati listák kialakításához az algoritmusok a vállalkozás weboldalán található információk mellett a weboldalra mutató külső linkekről, hivatkozásokról is gyűjtenek információt pl.: közösségi médiából, hírlevélből, kommentekből, megosztott tartalmakból stb.
A keresőoptimalizálás folyamata az elemzéssel indul. Egy már létező weboldal esetében fel kell mérni azoknak a paramétereknek az értékeit, melyek a keresők számára is meghatározóak. A rangsorolásnál az alábbi 4 tényezőre érdemes odafigyelni:
- Kulcsszavak: először is meg kell határozni a vállalkozás szempontjából lényeges fogalmakat, kulcskifejezéseket majd ezután megnézni, milyen az oldal helyezése a találati listán az egyes kulcsszavakra. Ma már nemcsak egyszavas kulcskifejezésekben érdemes gondolkodni, hanem összetettebb, szemantikus keresésekben is.
- Tartalmi elemzés: a kulcsfogalmak meghatározása után, a tartalomelemzés következik, ami az oldal szövegezésének megvizsgálását jelenti. Itt nemcsak a konkrét törzsszövegre kell gondolni, hanem a képek címére, címsorokra is, valamint a meghatározott kulcsszavak egyes menüpontokon belüli arányára, struktúrájára, az oldalon belüli átirányításokra.
- Weboldal sebessége: a Google számára a weboldal sebessége asztali gép és mobil nézetben egyaránt fontos. Egy weboldal betöltődésének idejét minél alacsonyabb értékre kell szorítani, lehetőleg 1,5 másodperc alá asztali gépen, és laptopon, továbbá egy másodperc alá okostelefont használva. Mivel ma már nagyon sok keresés érkezik okostelefonokról, ezért a Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, melyek mobilra optimalizáltak, így előnyt élveznek a reszponzív weboldalak.
- Közösségi média jelenlét beágyazása: a közösségi média jelenlét kiemelten fontos, így az elérhetőségeket mindenképpen be kell illeszteni a weboldalra, hiszen közvetetten befolyással van a találati listán való helyezésünkre.
Amennyiben a kezdő lépéseket áttekintettük, indulhat a tulajdonképpeni keresőoptimalizálás: az eddig elemzett pontokon végighaladva a kereső igényeinek megfelelően rendbe kell tenni az oldalt. Ennek egy része webdesign, weboldalfejlesztési munka, ugyanakkor ahogy a cikkben is hangsúlyoztuk, érdemes lényegi időt szakítani a tartalom kialakítására is.
Ha további seo-zási tippeket szeretnél vagy elakadtál weboldalad keresőoptimalizálásában, akkor fordulj marketing csapatunkhoz!