Ha már tudjuk azt, hogy email marketingre szükségünk van, rendelkezésünkre áll a lista, az üzenet, a szoftver és a kezelő is, de mégsem tudjuk, hogy milyen stratégiát használjunk? Az alábbiakban bemutatom azokat a sarokpontokat, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy hatékony legyen cége email marketingje!

Lista!
Ahogy előzőekben már kifejtettem, fontos, hogy legyen egy lista, de ennek a listának nem a nagysága a lényeg, hanem a minősége. Mondhatnánk úgy is, hogy nem a listában van a pénz, hanem abban, amit ezzel a listával kezdeni lehet. De hogyan építhetünk listát? Adjunk tartalmat, értéket, amely eredményeként feliratkozókat kaphatunk. Ilyen érték lehet egy ingyenes tanulmány, egy akciós termék vagy szolgáltatás egyaránt.

Stratégia!
Fontos, hogy felépítsünk egy stratégiát, amelynek mentén haladva építsük vállalkozásunk email marketingjét. Milyen elemekből álljon stratégiánk? Készítsünk egy bemutatkozó kampányt, kövessük és gondozzuk a feliratkozóinkat. Miért fontos a bemutatkozó kampány? Röviden azért, hogy megismerjenek! Amikor egy leendő ügyfél feliratkozik a hírlevél listára szükséges, hogy informáljuk vevőinket. Először is köszönjük meg, hogy letöltötte a tanulmányt, vagy feliratkozott a listánkra, köszönjük meg, hogy velünk van, mutatkozzunk be, hogy kik vagyunk, milyen témákban fog hallani rólunk. Amikor túl vagyunk a „hivatalos” körökön, röviden foglaljuk össze, hogy milyen kezdő ajánlatok vannak a birtokainkban, illetve hívjuk fel a figyelmét a legfontosabb bejegyzéseinkre a honlapunkon. A bemutatkozó kampány ideális időintervalluma 4-5 nap, hiszen fontos, hogy a regisztrációt követően azonnali impulzusokat kapjon tőlünk.  

A bemutatkozó kampányt utánkövetés és gondozási rész követ. Az utánkövetés alatt azt értjük, hogy nem engedjük el a látogatónk kezét, azaz folyamatos érdeklődünk. De hogyan csináljuk az utánkövetést úgy, hogy ne legyen tolakodó? Használjunk ész érveket az utánkövetés hármas ciklusában! Az első email szóljon a termék, szolgáltatás előnyeiről. Ha megveszi, nem kap több emailt tőlünk ebben a ciklusban, ha nem történik vásárlás, küldjük a 2. emailt, ami a logikáról szól. Az az, a józan gondolkodásra, logikára hagyatkozunk, vagyis milyen érvek szólnak amellett, hogy megvegye a terméket. Ha még mindig nem történik vásárlás, hagyatkozzuk az emocionális tartalmakra, azaz használjuk a következő effekteket: lejár a határidő, elfogy. Ha továbbra sincs vásárlás, engedjük el a felhasználót, hiszen a termék, szolgáltatás nem kelendő az ő számára.

A stratégiánk harmadik szakasza a gondozás, amelybe minden olyan tag beleszámít, aki a listánkon szerepel. Fontos, hogy számukra folyamatosan –legalább kéthetente- kommunikáljunk. Ez a kommunikáció szólhat a legfrissebb blog bejegyzésről, lehet egy heti Facebook összefoglaló, vagy akár egy régi bejegyzés újrahasznosítása egyaránt. A lényeg, hogy tartalmat közöljünk.

Email marketingre fel!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

13 − 9 =