Egy vállalkozásnak ma már szüksége van jól menedzselt, széleskörű social média felületre, ahol online közösséget építhet, hogy márkája, terméke népszerűségét növelje. A legnépszerűbb hazai közösségi oldalakon, Facebookon, Instagramon és Messengeren gyakran találkozunk fizetett hirdetésekkel. Megfelelő célzási beállítások mellett kis büdzséből a célközönség jelentős része érhető el. Milyen költséggel kell kalkulálni és milyen mérhető eredményekhez juthatunk?

Facebookon nagyságrendileg 6 millió regisztrált felhasználó van Magyarországon, valamivel több nő (55%), mint férfi (45%). Naponta körülbelül 1,5-3 órát töltünk Facebook-használattal különböző eszközökön. Így nem kérdés, hogy a platformon indított hirdetéssel biztosan elérjük a kívánt célcsoportot. Természtesen nem mindegy, hogy milyen áron! Vegyük példának, hogy vállalkozásunknak új adminisztratív munkatársra van szüksége. Ebben az esetben megpróbálkozhatunk azzal, hogy Profession-ön vagy Workania-n adunk fel hirdetést. Egy Profession Classic hirdetés esetén 89 999 Ft+ÁFA-val (28 napig aktív – napi kb. 3200 Ft), míg Workania-s hirdetés esetén 20 900 Ft-tal kell számolni. Ezzel szemben nézzük meg, hogy egy 5000 Ft-os, egy hetes időtartamú Facebook hirdetéssel, részletes célzási beállításokkal milyen eredményeket kapunk! 

A hirdetés létrehozása során lehetőségünk van megadni, hogy a vállalkozásunk hány kilométeres körzetében szeretnénk hirdetni. Példánkban győri adminisztratív munkára keresünk munkavállalókat, ezért Győr 30 km-es körzetéből várunk jelentkezőket, akik 23-45 év közötti nők. Tovább szűkíthetjük a célzást demográfiai adatok és érdeklődési körök megadásával. A kampány idejére vonatkozó költségkeret 5000 Ft, ezek alapján a Facebook úgy becsüli, hogy nagyságrendileg 38 000 ember felel meg a hirdetéshez beállított célközönség feltételeinek. Naponta kb. 1 900-5600 fő érhető el a hirdetéssel és várhatóan naponta 10-31 kattintás generálódik. 

 

Forrás: Facebook Hirdetéskezelő

A konverziók a hirdetés ideje alatt is végig követhetők, mindez segítséget nyújt abban, milyen kisebb módosításokra van szükség a kitűzött teljesítményszint eléréséhez. Lehetőség van a hirdetések leállítására is, ilyen esetben csak az addig elköltött összeget számlázza ki a Facebook.

Ha szívesen hirdetnél, de úgy érzed elveszel a Facebook hirdetések útvesztőjében, akkor keresd marketing csapatunkat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

négy × három =