A weboldal látogatottságának folyamatos nyomon követése és elemzése a honlap sikerességének egyik legfontosabb pillére. Alapja lehet a jövőbeni marketing stratégia kialakításának, információt szolgáltat a célcsoportunkra vonatkozóan és segítséget nyújt az aktuális tartalomgyártásban is.

A weboldal a vállalkozás lenyomata, ezért minden cégvezető célja, hogy a honlapot minél többen lássák, az meggyőző legyen a látogatók számára és arra ösztönözze őket, hogy igénybe vegyék a kínált szolgáltatást, figyelemmel kísérjék a honlap aktualitásait.

A Google Analytics és megfelelő szakmai háttér segítségével könnyen megtekinthetjük, hogy adott időszakban hány látogató érkezett a honlapra, böngészése során milyen tartalmakat tekintett meg, és mennyi ideig tartózkodott egy adott oldalon. Ezen kívül még számos érdekes információhoz juthatunk, nézzünk meg közülük néhányat!

Közönségünk megismerése

Az elemzésből láthatjuk, hogy alakult a látogatók megoszlása új és visszatérő felhasználók arányában, továbbá milyen eredmények tapasztalhatók az oldalmegtekintések száma és a munkamenetek átlagos hossza szerint. Visszajelzést kaphatunk a felhasználók életkor és nem szerinti megoszlására, valamint földrajzi elhelyezkedésükre vonatkozóan. Itt nemcsak országosan, de városok szerinti bontásban is elérhetők az adatok.

Böngészéshez használt eszközök

Az oldalra látogatók által használt operációs rendszerek és infokommunikációs eszközök megismerése az informatikai fejlesztések esetében segíti leginkább a vállalkozást. A statisztikából pontosan kiderül, hogy a felhasználók milyen operációs rendszert használnak és mely szolgáltatóval állnak szerződésben. Nemcsak az eszköz fajtája – asztali számtógép, mobil, tablet – állapítható meg, hanem az is, hogy milyen márkájú és sok esetben pontosan milyen típusú készülékről kereste fel a felhasználó az oldalt. Emellett eszközkategóriánként nyomon követhető a weboldalon töltött átlagos idő hossza.

Népszerű tartalmak a weboldalon

A felhasználói munkafolyamat segítségével végig követhető a böngészések útvonala, láthatjuk mely tartalmak a legnépszerűbbek a weboldalra látogatók körében. Megfigyelhető továbbá az is, hogy mely csatornákon keresztül – organikus, közösségi, közvetlen, ajánlott – jutnak el az oldalra a látogatók, illetve mely felületekről érkezik a legtöbb átkattintás a webhelyre. A webhelyre látogatók visszafordulási aránya – az olyan látogatások száma, amelynél a felhasználó a kezdőoldalt követően interakció nélkül hagyja el a webhelyet- szintén kiderül az elemzésekből. 

A sikeres és tudatos honlap tervezéshez tehát elengedhetetlen a weboldal statisztika elkészítése, az elemzés alapján a jövőbeni lépésekhez szükséges következtetések levonása. Ha téged is érdekel a weboldalad látogatottságának alakulása és szeretnéd, hogy az elemzésben egy profi csapat legyen a segítségedre, akkor keresd fel bátran marketing csapatunkat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

hat − 4 =