Mit értünk email marketing alatt? Megfelelő időben, megfelelő embernek a megfelelő üzenet eljuttatását. Az online marketingeszközök széles tárháza miatt sokan ezt az eszközt már elavultnak tekintik, azonban nem az. A lényeg az, hogy jól kell csinálni. De mi kell ahhoz, hogy jól működjön az email marketing? Mindössze négy dolog: lista, üzenet, szoftver és kezelő. A következőkben bemutatom az említett négy eszközt, hogy az Ön cége is jól email marketingeljen!

Lista!
Listája mindenkinek van, még ha nem is tud róla. Az email marketing lista lehet egy excelben vezetett vevőlista, vagy a számlázó rendszeredben lévő vevők listája, vagy a CRM rendszeredben lévő ügyfelek egyaránt. A vevők mellett listát készíthet az érdeklődőkből is. A lényeg az, hogy szegmentált legyen a lista!

Üzenet!
Ahhoz, hogy hírlevelet tudjunk kiküldeni, információ kell, hiszen elsődleges cél az, hogy informáljuk a közösséget. Információ, hír lehet egy új termék/ szolgáltatás megjelenése a portfólióban, vagy éppen a megszűnése. Vállalati aktualitás, vagy bármilyen apropóhoz –ünnepek, évszakok- generálhatunk hírt, amely az ügyfelek számára hasznos. A lényeg, hogy informáljunk, ne értékesítsünk!

Szoftver!
Hírlevél kiküldésére számos magyar és külföldi szoftver áll a rendelkezésünkre, különféle specifikációkkal – hírlevél kiküldő rendszertől kezdve a komplex CRM rendszerig. Azt, hogy melyik a megfelelő, mindig a cél határozza meg. A szoftverek lehetnek úgy nevezett dobozosak –egyszer szükséges a díját kifizetni-, illetve előfizetésesek.

Kezelő!
Ha már van listád, üzeneted és szoftvered is, már csak egy kezelőre van szükséged, aki a folyamatokat menedzseli. Mit értünk folyamatok alatt? Az automatizmusok beállítását és a manuális dolgok működtetését. Kézi vezérlés alá tartozik a hírlevelek szövegezése, elkészítése, kiküldése, a kapott eredmények elemzése és optimalizálása.

Ha a felsorolt tényezők mind rendelkezésre állnak, nincs más hátra, mint hírlevelet küldeni. Milyen eredményeket érhet el cége, ha hatékonyan használja az email marketinget?

  • több vevőre tehet szert,
  • nagyobb lehet a kosárérték,
  • többszöri vásárlást,
  • magasabb lehet a profit,
  • jobb kapcsolatot alakul ki a vevőkkel.

Véleményünk szerint megéri!

Email marketing 2. rész

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2 + 20 =