A koronavírus magyar gazdaságra gyakorolt hatásai miatt a hazai (kis-és közép) vállalkozások is nehéz helyzetbe kerültek. Ilyenkor a legjobb hozzáállás nem a pánikolás, hanem a költségek átszervezésének és a jövőbeni kommunikáció módjának tudatos átgondolása, tervezése. Soha nem volt még ennyire hangsúlyos a kommunikáció, az összetartás, és a rugalmasság hármasának megteremtése a munkáltatók és munkavállalók részéről. A megfelelő belső kommunikáció segít a jó szakemberek megtartásában, a kifelé irányuló kommunikációval pedig partnereinket, fogyasztóinkat tudjuk megfelelően tájékoztatni. Nem kérdés, hogy azoknál a vállalkozásoknál, ahol lehetőség van online értékesítésre, ott egy tapasztalt marketing csapat életmentő tippeket adhat a sikeres online kommunikációhoz.

Minden kommunikáció online térbe terelődött

Marketingesként a kommunikáció az, amelyben segíteni tudunk a vállalkozásoknak a jelenlegi helyzetben. Most, amikor elsődleges helyre került az online kommunikáció, érdemes elgondolkodni a vállalkozásnak azon, hogy rendelkezik-e felhasználóbarát, informatív és reszponzív weboldallal, továbbá itt milyen formában tudja a megváltozott igényeknek megfelelően termékeinek értékesítését biztosítani. Vajon elég egy weboldal/webshop? Online jelenlét erősítésében a közösségi oldalak is remek platformnak bizonyulnak, hiszen nagy valószínűséggel a cég célcsoportja elérhető itt. Magyarországon a Facebook nagyságrendileg 6 millió felhasználóval rendelkezik, így, ha a vállalkozásnak van Facebook oldala, érdemes lehet a közösségi oldali kommunikációját összekötni a weboldalas kommunikációval. Ha hasznosnak tartja a Facebook kommunikációt, de úgy érzi, hogy jelenleg nincs rá ideje, kapacitása vagy ötlete, hogy hogyan induljon el, akkor kérje marketing csapatunk segítségét! Célunk, hogy közösen gondolkodva olyan platformokat hozzunk létre, ahol vevői, partnerei naprakész, lényeges információkkal gazdagodhatnak, miközben Ön arra tud fókuszálni, amiben igazán profi.

Gondolkozzon előre: Készüljön már most a válság utáni helyzetre

Természetesen elsődleges a „válság” közbeni kommunikációs modell felállítása, azonban, ha ezen a lépésen már túl van a vállalkozás, akkor érdemes lehet a vírus-helyzet normalizálódása utáni időszakra is tervezni. Sajnos a vírus levonulásának időpontjára még a szakértők sem tudtak egyöntetű jóslattal előállni, ettől függetlenül bármikor is következik majd be, utána mindenképp szükséges egy erős, célcsoport-specifikus kampánnyal indítani a régi és új ügyfelek irányába. Érdemes lehet összegyűjteni, hogy a válság idején a cég milyen CSR tevékenységet végzett, hogyan segítette dolgozóit és a „frontvonali hősöket”, továbbá milyen kampánnyal tudná az új helyzetben aktivizálni a fogyasztóit.  

Szakértő csapatunk fiatalos lendülettel kínál segítséget az együtt gondolkodásra, a vírus-helyzet alatti és utáni időszak kommunikációjának kidolgozására.

Tisztelet, elismerés, bizalom…együtt könnyebb!  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

7 − 3 =