TRANSZFERÁR NYILVÁNTARTÁS KÉSZÍTÉSE, TANÁCSADÁS
- Hallott már korábban a transzferárakról, de nem biztos benne, hogy az Ön vállalkozása kötelezett a dokumentációra?
- El akarja kerülni az üzleti médiában egyre gyakrabban felröppenő eseteket, melyek jelentős adóbírságokról számolnak be?
- Nem tudja pontosan, hogy milyen adózási és adminisztrációs kötelezettségei vannak a kapcsolt vállalkozásoknak?
- Átlátható struktúrát szeretne a cégcsoportján belüli ügyletekre vonatkozóan?
Az EDUTAX Kft. csapata teljeskörű megoldást kínál a fent említett kérdésekben. Az ügyfeleink számára a transzferár stratégia kialakításától kezdve a dokumentációs kötelezettség teljesítéséig a segítségére vagyunk.
A transzferárak kiemelt ellenőrzési terület az Adóhatóság szempontjából. Az elmúlt években jelentősen megnövekedett az ilyen irányú ellenőrzések száma és minősége is! A nem megfelelő vagy hiányos dokumentáció komoly adóbírságot (akár 5 000 000 Ft) vonhat maga után.
Szakértői csapatunk által nyújtott szolgáltatás igénybevétele esetén nem kell aggódnia amiatt, hogy a ezen bírságtételek vállalkozását nehéz helyzetbe hoznák.
Transzferár tanácsadási szolgáltatásunk az alábbiakat foglalja magában:
- Feltérképezzük a kapcsolt vállalkozások közötti ellenőrzött ügyleteket, feltárjuk a lehetséges kockázatokat
- Összeállítjuk a jogszabályok által előírt tartalommal a transzferár nyilvántartásokat
- Az ellenőrzött ügyletek jellegének és a vállalkozás működésének leginkább megfelelő transzferárazási módszert dolgozzuk ki, a törvényi szabályozás keretein belül
- A kiválasztott transzferárazási módszernek megfelelő benchmark tanulmány készítése a szokásos piaci ártartomány meghatározása érdekében
- Adóhatósági ellenőrzés során képviseletet biztosítunk
A működés során felmerülő, transzferárral kapcsolatos kérdésekben folyamatos konzultációs lehetőséget biztosítunk, a konzultációk során birtokunkba kerülő információkat a transzferár nyilvántartások frissítése során felhasználjuk
Transzferár dokumentáció elkészítésének munkafolyamatai:
Miért minket válasszon?
- Rugalmas konzultációs lehetőség, személyesen győri irodánkban, vagy online módon
- Digitális adatkezelés, adatáramlás – nincs szükség az iratok mozgatására
- Nálunk nincs dobozos transzferár nyilvántartás – minden ügyfélnek az egyedi sajátosságai alapján készítjük el a dokumentációt, a legmegfelelőbb transzferárazási módszerrel
- Igény esetén angol nyelven is elkészítjük a dokumentációt
- Külföldi anyavállalatok által készített „Master File” tartalmát a magyar jogszabályokkal összhangba hozzuk
- Expressz szolgáltatási lehetőség – az ellenőrzött ügyletek összetettségétől függően akár 2 héten belül elkészítjük a transzferár nyilvántartását
SZAKÉRTŐK
Papp-Vida Csilla
Adószakértő, Bejegyzett könyvvizsgáló, Transzferár nyilvántartás szakértő
Molnár Ákos
Transfer pricing analyst
Herman Richárd
Transfer pricing analyst